Najava

Collapse
No announcement yet.

CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Vreme
  • Show
Clear All
new posts

  • CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

    Cannonballom opetovano rezoniraju izvjestaji o nedostatku kvalitetnih i kompetentnih mehanicara/dijagnosticara koji mogu precizno utvrditi problem bez bespotrebne zamjene dijelova. Vlasnici automobila su u velikoj nedoumici po pitanju gdje ici i kome vjerovati.


    Mnogi pokusavaju izbjeci dijagnostiku zbog novca, mnogi misle da je to jednostavan proces (prikopcas aparat i procitas) koji je masovno precijenjen.

    Mene zanima vase misljenje o cijeni dijagnosticke usluge. Sto bi bila fer cijena za profi dijagnostiku koja ne trazi bespotrebno mijenjanje dijelova?
    Dali bi trebala biti fiksna cijena ili cijena moze varirati s obzirom na vrijeme i poteskoce?

    Evo jedan argument za visoku cijenu. Kupite jedan evropski auto, platite evropsku cijenu. Dali trebate platiti i evropsku cijenu za adekvatnu
    dijagnostiku. Mozda i ne, place su male, zivotni troskovi visoki.

    Kad idete u garazu prvi put vjerojatno vam izgleda povoljna pocetna cijena od 20E. Kad idete s istim problemom kod treceg mehanicara dali bi platili 40E ili 60E? Dali bi platili 50E ili 60E kad bi znali da ce problem biti otkriven prvi put?

    Da ne duzim, za i protiv argumente miolim.
    97
    Ne
    0%
    20
    Da
    0%
    77

  • #2
    Gle problem je u srbiji ubediti nekoga u bilo sta, najveci broblem su "OVLASCENI " servisi u kojima rade papani, inace trebalo bi da svako kaze da nece da plati ako se ne utvrdi kvar ....
    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
    - Kako to misliš, kočim?

    Comment


    • #3
      neznam kod nas u srbiju ali ovde u ch je katastrofa, ja licno nemam nista sto se tice aparata zato kada mi neko dotera auto ja odnesem negde u ovlasceni servis recimo samo da ga prikljuce i izvade papir sa greskama to je nesto minimalno i placam od 60 do 100 franaka u zavisnosti koj auta i koj servis, e sad to moze da kosta mnogo vise ako se oni zadrzavaju na njemu itd, imao sam prilike da je covek oterao auto u renovov servis, coveku se na putu ugasio auto i nedaje znake zivota u pitanju je reno klio 1.4 turing klub odslepovao ga je do servisa i na aparatima rekli su mu da je kutija, ujutru me je nazvao i kaze sta da radimo ja reko doslepaj ga do mene pa videcemo da nadjemo polovnu ili da posaljem na reviziranje, doneo je auto gurnuli smo ga do lifta i podigao sam ga da mi nesmeta da mogu da uteram neki drugi ispod njega da radim dok nevidimo za kutiju stacemo, kada sam ga podigao i pogledao gore sasvim slucajno naso sam u mali snopic kablova par zice kao da su izgorene nekom sijalicom, razdvojio sam to i reko da probam da ga upalim i auto upalio, izolovao sam zice covek se i dan danas vozi sa njim evo vec ima vise od godinu dana, sto znaci da poneki dobar kontakt na dijagnostici ume vrlo mnogo da slaze
      Ko PiJe PiVo RaDi SvE ZiVo

      Comment


      • #4
        Ja sam glasao za DA, i da?u komentar iz perspektive obi?nog korisnika automobila, zna?i lai?ki pogled na stvar.

        60 evra je ništa za ne?ije znanje i iskustvo pravilno upotrebljeno, a samim tim je i lakše za džep kad se pravilno dijagnostikuje šta je problem.
        To što odre?eni servisi u Srbiji napla?uju jedva 1000 dinara za dijagnostiku daje samo iluziju da je jeftino. Samo ovde na forumu se javilo dosta ljudi kojima su po servisima menjali redom delove dok se ne ubode šta je neispravno. Pretpostavljam da je ponekad lako dijagnostikovati šta je problem i prostim priklju?ivanjem aparata, ali o?igledno je da u dobrom delu slu?ajeva stvar nije toliko crno-bela.

        Comment


        • #5
          ja sam odgovorio sa da, i smatram da je 50E malo.
          recimo da je po meni 100E neka fer cena.
          ali uz jedan uslov, da je to za zaista izvršenu diojagnozu i tuvrdjen kvar, konkretan element /deo ili više njih koji su uzrok problema.

          za pokušaj dijagnoze, cena je gratis.

          (radi izbacivanja iz igre onih koji nasumice bi probali da sami sebi amtrali da su nešto uradili, dakle cenim rezultat).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment


          • #6
            i ja glasao za DA, naravno samo u slucajevima da to uspe, posto i ovde u CH to rade kao sto rece kolega bezobzira dali nesto nadju ili ne oni menjaju delove na slepo, ali vredi platiti i 3 puta vecu sumu novca samo da to bude uradjeno kako treba
            Ko PiJe PiVo RaDi SvE ZiVo

            Comment


            • #7
              Dali bi uzeo 100E kao srednju cijenu, fiksnu cijenu za bilo koji nivo dijagnostike ili nesto trece. Laiku koji ne poznaje aute motor trokira jednako zbog vakum crijeva, loseg VN kabla ili zardjalog spoja na ubrizgavacu. Dali bi vakum crijevo islo pod cifru od 100E isto kao i zardjali spoj na instalaciji?

              Comment


              • #8
                baš ovih dana sa kolegama diskutujemo o sličnoj temi.valent je pre godinu ili cak dve pisao o tome kako dijagnostika nije manuelni posao pa se ne može tako ni naplaćivati,to mi se svidelo pa sam i zapamtio.govorim sa stanovišta servisera,svakodnevno se susrećem sa tim problemima.prvo treba razgraničiti dijagnostički uređaj i rešavanje kvara na vozilu.ljudi dolaze na dijagnostiku kada imaju problem kao zakači ga majstor na svemoguću spravu i ona mu pokaže gde je problem i odmah ga reši.u praksi to nije tako dijagnostika se sastoji u preciznom lociranju eventualnog kvara.dijagnostički uređaj je alat koji je pomoć majstoru pri lociranju kvara.poenta svega je otkloniti kvar pa taman se majstor služio viskom ili rašljama.najlakše je odrediti fiksnu cenu (1000 dindzi "kačenje") kao kilo krompira.majstori su toliko srozali profesiju da su došli na nivo kurvi( neka mi pomenute oproste) spreda košta ovoliko a otraga onoliko.svaki auto koji recimo neće da upali će vam izbaciti recimo 5 grešaka,verovatno je samo jedna uzrok kvara,majstori po toj logici ( i ćorava koka ubode zrno) treba da zamene sve i kao auto sređen 1000 din dijatgnostika +500eura delovi.zato zaboravite vozim kod majstora na kompjuter , vozim kod majstora da mi otkloni kvar.osnova je da majstor pregleda auto i kaže rešiću vam problem to košta xy novaca.sramota je ukrasti i sramota je naplatiti čoveku a ne rešiti problem.

                Comment


                • #9
                  Ponekad su pojedine greske koje skener procita uzrocene od strane mehanicara koji pokusavaju rjesiti dijagnozu raskopcavanjem sensora.
                  Auto dodje sa originalnim kodom i tri dodatna uzrocena nestrucnim pristupom. Ili kodovi budu izbrisani prije nego vozilo dodje u prave ruke.
                  Dijagnostika moze biti veliko sivo podrucje.

                  Brick rece da nema problem s placanjem pozitivnih rezultata. Problem moze biti da se ponekad do rezultata nemoze doci u jednom koraku, a ponekad je potrebna i zamjena dijela ili dijelova prije nego se moze nastaviti s dijagnostikom. Poznavaocu se to moze predociti, laik ce lako misliti da ga se vara, narocito ako je prvi puta u garazi.

                  Ocekujemo dodatna misljenja. Za i protiv.

                  Comment


                  • #10
                    ja mislim da je cena od 20eu prihvatljiva za nase podrucje,jer nismo na tom standadu kao EU.a sada da li ce se kvar resiti samo kacenjem dijagnostike,ne verujem.
                    dijagnostika te samo navodina gresku,koja moze biti samo obican kontakt i nista vise, resenje kvara moze biti mehanicka stvar ,koju dijagnostika ne moze da "vidi".
                    zato mislim da je placanje kacenja na dijagnostiku 20 eu ok,bez obzira da li se kvar otkloni ili ne.

                    ipak ljudi placaju tu dijagnostiku od 3000-10000eu u zavisnosti od modela aparata...
                    e sada sto je nama uvek puno da dajemo bilo kakve pare "bez veze" jer nam kvar nije otklonjen samo kacenjem dijagnostike ,to je vec nas balkanski mentalitet, tj misljenje da mi ne treba nista da platimo i da su svi duzni da nam odrzavaju kola jer je je toj moj auto,a drugom naplati...

                    ja sam se licno navozao po BG i NS pre 7 godina i placao svuda dijagnostiku, svuda su mi govorili da mi je crkao potenciometar gasa na fiatu coupe.kupio sam i taj potenciometar i on je dalje pokazivao istu gresku.dok na kraju nisam sam uzeo shemu i utvrdio da su zamenjena dva jacka na glavi motora i tom navodnm potenciometru.
                    glup kvar do 00,ali da mi nisu dijagnostikom naveli gde da gledam ne bih ni do sada nasao kvar,a ni oni nisu mogli da ga rese..

                    dakle glupost,a dijagnostika nemocna,ali opet placena...

                    Comment


                    • #11
                      @**** ki, baš sam na to mislio pri pominjanju da se stvaro nadje kvar, tj ta?an uzrok.

                      pod dijagnostikom ne?ega (auto, frižider, zub u vilici,...) ja podrazumevam proces pregledanja kroz uzro?no posledi?ne veze.

                      sam alat, uredjaj za dijagnozu koji se naka?i ne smatram dijagnostikom.
                      manje ili više dobrom alatkom, i ništa više.

                      @Valent- mislim da bi fiksnih reda 100 E bilo adekvatno.

                      na nekom slu?aju ?e se potrošiti 10 minuta, recimo ve? poznati uobi?ajeni kvar, neka greška u konstrukciji, neka loša serija dobavlja?a tog dela, neki loš na?in/ položaj ugradnje- što se kroz statistiku potvrdilo.

                      ali ok, stranka je došla da se kvar otkloni, uz garanciju da ?e biti popravljeno trajno odnosno za predvidjeni radni vek.

                      u nekom slu?aju, kada je kvar povremen, kao ta korozija kontakata potoši?e se više sati, možda i dana uz brojna merenja, uz možda zamenu sumnjivih (ako ništa ne pomaže smisleno tog trenutka) elemenata, stvarni rad bi trebao da bude bitno skuplji.

                      u krajnjem se nekako to kompenzuje, sada da li 100 E ili 50E ili neka druga cifra ne ulazim.

                      ja sam stanovišta da je potrebna specijalizacija i za auto isto kao što je u drugim oblastima-
                      npr poseban dijagnosti?ar za softverske sisteme
                      poseban za trapove,
                      poseban za opštu elektriku,
                      poseban za klimatizaciju,
                      poseban za mehaniku motora (ono klipovi, ležajevi, itd)


                      neki od tih sistema se još uvek i ne mogu koristiti tzv dijagnosti?kim kompjuterom u dovoljnoj meri, recimo trapovi zahtevaju i opti?ki pregled kao i ose?aj na dodir tokom dijagnostike uz upotrebu aparata.


                      kod nas nekako postoji (po meni pogrešno ) mišljenje da cenu rada treba da odredi materijalno stanje naru?ioca posla (siromaštvo) tipa moj auto košta polovan 1,000E a ti meni sada tražiš 100E za pola sata rada.

                      i obi?no se misli da je to nikakav rad, nešto prosto.

                      to što auto košta tih 1,000E po meni nimalo ne uti?e na potrebno znanje, a time ni cenu rada stru?njaka.
                      za mene naglašavam je bitno da se radi o stru?njaku, o ta?nom pregledu iza koga se stoji potpisom, imenom i prezimenom a ne nagadjanja moglo bi ovo a i ono. da postoji garancija i iza rada kao takvog.


                      kod nas nije uobi?ajeno da se ceni rad, još uvek je normalna pojava da se pri održavanju auta (i drugih stvari) prevashodno gleda cena rez. dela a zanemaruje tošak (u?estalog) rada na njegovoj zameni.

                      po meni daleko je skuplje menjati deo od 50 evra 3 puta na autu nego 1 deo od 300 evra.
                      kada i ovde sat rada bruto bude oko 80tak evra, sa sadašnjih 30tak, tada ?e i rad dijagnosti?ke usluge biti jasniji, mislim o?igledniji po džep u krajnjem.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment


                      • #12
                        **** ki:
                        zato mislim da je placanje kacenja na dijagnostiku 20 eu ok,bez obzira da li se kvar otkloni ili ne.
                        To bi bilo u redu ako musterija izricito trazi samo ocitavanje kodova, obicno se trazi analiza problema, dijagnoza i otklon kvara odgovarajucom metodom.
                        **** ki:
                        ipak ljudi placaju tu dijagnostiku od 3000-10000eu u zavisnosti od modela aparata...
                        e sada sto je nama uvek puno da dajemo bilo kakve pare "bez veze" jer nam kvar nije otklonjen samo kacenjem dijagnostike ,to je vec nas balkanski mentalitet
                        Mozda je problem u tome sto je reklamiranje, ponuda usluga od strane radionica pogresno sroceno / predstavljeno. Dali postoji adekvatna komunikacija sa strane garaze, dali je ugovor izmedju potrosaca i izvrsioca usluge postavljen na zdrave temelje.
                        brick:
                        pod dijagnostikom ne?ega (auto, frižider, zub u vilici,...) ja podrazumevam proces pregledanja kroz uzro?no posledi?ne veze.
                        Proces koji mi zovemo dijagnostikom zapocinje analizom, prikupljanjem podataka na osnovu kojih se donosi nekakav zakljucak, dijagnoza.
                        Analiza se moze raditi ocitavanjem memorije kompjutera isto koliko i sluhom ili .
                        brick:
                        @Valent- mislim da bi fiksnih reda 100 E bilo adekvatno.
                        u krajnjem se nekako to kompenzuje, sada da li 100 E ili 50E ili neka druga cifra ne ulazim.
                        Formiranje cijena nije jednostavan posao, zavisi od mnogih faktora. Nadam se da ce predlog od 100E ohrabriti po kojeg servisera da zagrize pomak ka profesionalnom pristupu.
                        Fiksna cijena, bez obzira na iznos, ima prednost zato jer je standardizirana i daje kupcu nekakve garancije, a serviseru mogucnost da se odrzi na "povrsini" s obzirom na investicijske i obrazovne zahtijeve.
                        Ja vjerujem da trebaju postojati iznimke u jako teskim slucajevima.
                        Specijalizacija je definitivno plus u okrsaju s tezim problemima, no ne i garancija u najtezim slucajevima.
                        brick:
                        kod nas nekako postoji (po meni pogrešno ) mišljenje da cenu rada treba da odredi materijalno stanje naru?ioca posla (siromaštvo) tipa moj auto košta polovan 1,000E a ti meni sada tražiš 100E za pola sata rada.
                        To je tipicno svagdje. Garaza je biznis koji mora ostvariti profit. Daleko je teze ostvariti ga na starijem autu, sa stanovista garaze stvari stoje dijametralno suprotno. Dovoljno se uzeti u obzir samo vremensku razliku u demontazi i montazi zardjalih vijaka i ostalih dijelova u odnosu na novije aute. Opet se vracamo na pitanje komunikacije sa strane servisera.
                        brick:
                        za mene naglašavam je bitno da se radi o stru?njaku, o ta?nom pregledu iza koga se stoji potpisom, imenom i prezimenom a ne nagadjanja moglo bi ovo a i ono. da postoji garancija i iza rada kao takvog.
                        Kao sto bi i trebalo biti.

                        Comment


                        • #13
                          ...ja bih samo napravio paralelu sa lekarima...pre par godina sam dobio neobjasnjive vrtoglavice...pune dve godine samobilazio razne strucnjake iz ove oblasti po Bg-u...nijedan mi nije pronasao uzrok problema,a svaki je posteno naplatio svoj rad...a ja i dalje imam vertigo...

                          Comment


                          • #14
                            neki % kataloske vrednosti auta do max 100e
                            mislim, da ne bude da dijagnoza kosta vise nego 5 rezervnih delova

                            Comment


                            • #15
                              @Dieselman .. .jesi isao kod Usnog lekara..imao sam i ja taj Vertigo,hodao sam jedno 3 puta cetvoronoske po kuci
                              isao na skener..ovo ono i na kraju kod usnog ,kaze neki nerv u uvu pritisne centar za ravnotezu i onda dodje do tih jakih vrtoglavica..
                              rekao da ce moj slucaj spontano proci za par meseci i ...tako je i bilo.. vec par godina(da kucnem u drvo) .. nemam taj problem.
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎