Najava

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i30 1.4 sa Tartarini TNG sistemom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Vreme
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vidi. Ako je sve radilo prije zamjene boce onda to implicira da ti je lik kojinje mjenjao bocu zeznuo plovak. I sad se svjesno pravi neuk i postimava a zna sta je radio. Dakle fino nek to rjesi o svom trosku. Mada je fema katastrofa. Ja razumijem da se nema para ali ljudi nije obavezno da svi vozimo auto. Multiventil uzmi Tomaseto. Mozes i sam da zamjenis

    Svjecice za plin obavezno iridijumske. Tako ces imati fin rad motora na duze staze. I nikako da smanjujes i povecavas zazor.
    Lampice pokazivaca kad se podese rade u 5 litara tacno. Nekad i manje!
    Sretno.

    Poslato sa NTH-NX9 pomoću Tapatoka

    Comment


    • #32
      Hvala na savetima. Ne moraju svi da voze, ali kad se nema para za novi auto sa fabrickim plinom, onda se krpimo i sa ovim sto imamo [emoji6]. Ja sam od onih koji bi i na svoju stetu pre vozili na TNG nego na dizel recimo jer time daleko manje zagadjujem (ako vec vozim).

      Fema multiventil je ugradio oficijalni Tartarini servis u Bg-u pri ugradnji TNG sistema u auto jos pre punih 10 god. Autu je priznata garancija i nakon TNG ugradnje, jer je kupljen nov. Multiventil nije bio ispravan ni kada sam ja kupio auto kao drugi vlasnik, samo sam to saznao naravno onda kada je od max. 42L u boci prvi put sipano "do kraja" 41.7L.

      Dogovor sa plinadzijom je bio da pri zameni boce sredi i multiventil, tj. da ga zameni ako treba, ali je sam insistirao da ostane ovaj jer je pretpostavio da je do plovka i cackao je nesto, ali nije sredio stvar. Zato sada moram ponovo do njega ili drugog da mi srede multiventil tek kada ispraznim bocu jer imam jos solidno da vozim do praznjenja boce, a ne bih da bacim ovaj plin koji sam platio...

      Cak i drugi plinadzija tvrdi da je do plovka i da moze ovo da resi i da je glupo da puknem 50 EUR ukupno (na novi multiventil + ruke) iako rekoh meni to nije problem i hocu ovo da resim na duze staze. Nikad se nisam zezao oko plinske boce, ali koliko vidim ovo su relativno proste stvari i na kraju cu ja da kupim multiventil za tipa 3k RSD i probati da zamenim sam ili da mi zameni neko ko to zna, jer ne znam zasto uporno odbijaju ovo da odrade.

      Svecice sam bas skoro menjao i preporuka plinadzije je bila da idu iskljicivo one koje propisuje fabrika pa sam zato uzeo:

      Svećica za paljenje ;NGK ;200025 - Hyundai, Kia. Zev kljuca 16 mm, spoljni navoj [mm]¸ 12,0 mm, Dužina navoja [mm] 26,5 mm, Svečica za paljenje tvrdi S


      Te su uvek do sada menjane jer vidim to i po servisnoj knjizici, ali nije mi problem da naredni put probam sa iridijumskim... Vidim da postoje dve struje vezane za svecice kod TNG pogona: jedni kazu iskljucivo fabricke nevezano sto je TNG pogon, drugi kazu samo iridijumske i nista drugo jer su izdrzljivije u svakom pogledu.

      Na kraju uzeh ove prema fabrici, mozda sam se zeznuo, ali rekoh preko 10 godina su one menjane u par navrata i zato sam isao na tu kartu. Zamenjene su pre mesec ipo dana i tipa mogu vec u toku ove godine da zamenim za iridijumske, ako vidim neki problem sa postojecim svecicama...

      Sent from my M2101K6G using Tapatalk
      Last edited by hyundai_i30; 23.04.2023, 17:30.

      Comment


      • #33
        Pa vidi i iridijumske svjecice postoje fabricki sto se kaze. Tj kataloske. Tako da nema tu greske. Dosta ljepse radi motor. Prede. 10 godina u plinskoj tehnologiji je jedan vijek. Znaci mnogo tog se promjenilo otislo naprijed bas puno. Dizne napredovale, racunari isto
        Sada stag podesis sa njegovim mjeracem nivoa za par minuta. I on se stalno kalibrise sam. Bude tačan bas bas. Cak imaju emulatori da ti pokazuje nivo na mjeracu od auta.

        Pogledaj na google kako izgleda plovak i multiventil. Nije to spansko selo. Znaci plovak je na žici on je od materijala koji se ne moze zeznuti. Tu ima jedan prenos sa zupcanicima koji se obicno zezne. I onda se ne pokreće.
        Sam od sebe tesko da se pokvario.


        Sto se tice sad dizela i plinasa. Tu je to. Nije ko nekad razlika. Ja sam prodao plin i uzeo manji dizel. Ali sam bio u potrazi za benzinskim motorom koji nisam nasao sa tom opremom koju sam htio.
        Inace turbo benzinci su bas bas napredovali. Dobra auta.

        Poslato sa NTH-NX9 pomoću Tapatoka

        Comment


        • #34
          Verovatno sam se zeznuo sto nisam ulozio sada vise da kompletno promenim TNG sistem na neku Stag varijantu, ali mi je bio prevelik izdatak jer me je samo zamena boce iznela 150 EUR + 6600 RSD reatest.

          Za sada teram sa postojecom varijantom, ali cu videti da ulozim u toku godine i predjem na Stag jer je krajnje vreme, sto kazes za 10 godina je to sve napredovalo i sistemi su daleko efikasniji...

          Hvala za savet za multiventil, definitivno ima da udjem u tu problematiku jer iskreno ove plinadzije me zezaju oko nekih nebuloza samo zato sto nisam usao u tu materiju jer nije to ne znam koliko komplikovano, samo sto to nikad nisam dirao do sada, ali cim ispraznim bocu cu moci da cackam.

          Ono sto znam je da pokazivac nivoa plina radi jer smo probali i drugi koji pokazuje isto kao i ovaj kod mene, tako da je stvar do plovka. Pokazivac u kabini takodje radi onako kako mu pokazivac nivoa plina na boci kaze. Problem je definitivno u samom mehanizmu ogranicavanja punjenja boce na 80%, tako da ili cu ovo uspeti da resim ili cu zameniti ceo multiventil i to je to.

          Sent from my M2101K6G using Tapatalk

          Comment


          • #35
            To sto se tice kolicine tankanja plina. Nije problem. Tankas manje i to je to. Ja sam tako vozio godinama

            Vjerujem da se nema novca ali kadnse baci matematika na duzi niz godina vjeruj da se isplati promjeniti oprema.

            Multiventil najozbiljnije kazem sam zamjenis. Narucis kod Dore. Covjek ti posalje. Ispraznis sve iz boce. Zatim lagano naizmjenicno odvrces vijke multiventila. Ima ih 8 ili tako nesto. Ja sam to često radio. Cistio metalne opiljke iz boce. Zavrnes nazad lagano dotegnes. Odes na pumpu. Naspes 5l i poneses sebi sapunice u spricku i lagano testiras jel curi. Obrati paznju na dihtung.

            Sva mudrost.

            Poslato sa NTH-NX9 pomoću Tapatoka

            Comment

            Working...
            X