Najava

Collapse
No announcement yet.

Zavoli OBD problem sa mapiranjem

Collapse
X
 
  • Vreme
  • Show
Clear All
new posts

  • Zavoli OBD problem sa mapiranjem

    Pozdrav,
    u svom volvo-u s80 sa N.a. 2.4 motorom imam ugrađen zavoli OBD autogas. (Gp2012). Od kako sam kupio auto, imam problema sa greškom sa siromašnu smešu tokom vožnje na gas, a auto je u početku imao i nestabilan rad na ler, variranje obrtaja, kao i neko čudno ponašanje tipa da kad nestaje gas ne vraća ne benzin već da se ugasi.
    Pošto volim da čačkam i imam nekog iskustva sa podešavanjem na svom prethodnom autu (sa europegas sistemom), pokušao sam da to sam rešimo, ali sam slučajno izbrisao u potpunosti podešavanja (moram da naglasim da je i softver nesrećno napisan i da sam imao nameru da prvo sve sačuvam).
    Bilo kako bilo, bio sms kod dva majstora (niko drugi nije hteo ni da pogleda), koji praktično nisu znali šta da rade s ovim sistemom, majstor je zamenio membrane u isparivaču i to je rešilo problem Lera. i nekako sam na kraju i u kontaktu sa zavolijem uspeo da podesim parametre Dizni i odradim uspešno Self-calibration sa 1.13% greškom i offset -1.447 što bi trebalo da je ok.
    međutim, dobijam grešku p0171 - system too lean.
    Po zavolijevom uputstvu, kada probam da odradim map easy proceduru, vrednosti koje iscrta u onoj mapi/grafikonu su umesto u obliku blage krive, sasvim ravne za sve vrednosti kako benzinskih tako i gasnih Dizni.



    Nisam siguran da li se vidi slika pa je možete videti i klikom na link:



    Da li neko zna zbog čega se ovo dešava, kapiram da su loša očitavanja iako vremena dizni očitava normalno?
    Gasni ecu je povezan na OBD, po zavolijevom uputstvu lambda sonde nisu povezane, MAP je OEM, nisam proverio kako je povezan ali ga očitava.

    Već duže vreme mučim muku s ovim, rado BiH da platim ali koga god sam pitao u Nišu ne radi zavoli, tako da moram nekako sam da nađem rešenje problem. Rado BiH platio i ako bi neko mogao daljinski da mi reši problem, ako je nadam se smao u podešavanjima.

    Hvala unapred na pomoć
    Last edited by duki92; 30.08.2023, 03:13.

  • #2

    Nemam pojma sa ovim sistemom, Radio sam starije..
    Par principa, vreme ubrizgavanja benzinskih dizni treba da je isto i kad se prebaci na gas... Na slici to ne vidim jer je samo na benzinu slika.
    Trim treba da je -7-8 do +7-8 na bilo kom gorivu da radi.
    Piše da bi nešto podešavao treba da prikopčaš MAP senzor, pretpostavljam da je to ekterni koji služi samo za podešavanje. Ima nekoliko sistema koji koriste tu taktiku...
    Stanišić iz FUtoga uvozi i održava taj auredjaj, pogledaj na sajtu gde ti je najbliži servis sa spiska..
    Na kraju baci to i stavi neki Stag
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment


    • #3
      Zadnja recenica je kljucna zivio Dora

      Poslato sa PGT-N19 pomoću Tapatoka

      Comment


      • #4
        Hvala na odgovorima. Ja nemam puno iskustva s plinom, šta više i ne volim ga iskreno, ali situacija jeste takva kakva jeste i sigurno neću da skidam plin koji je već ugrađen na vozilu koje inače troši u proseku 11L benzina, ali jesam podešavao na svom prethodnom autu Europegas Avance 48.6 i on ima neuporedivo lakši interfejs i mnogo je za laika poput mene pristupačniji, što se kaže "user-friendly". Pokreneš autokalibraciju, podatke sam i prepozna, provozaš kroz sve obrtaje na benzin i gas i ćao, autoadaptacija drži sve na mestu i nikad grešku nisam imao. Verovatno najlakše rešenje i jeste da se počupa sve i ugradi novi stag, ali kako je i vozilo s 5 cilindra, te skuplji sistem, to i nije baš jeftina opcija a verovatno za mene ni isplativa.

        Što se tiče ovoga, našao sam gde je problem, a to je u ja verujem opet glupost ovog sistema. Naime, kad neki senzor (lambda sonda, MAP itd) nisu zakačeni, on ne očitava 0, nego neku nasumičnu vrednost koja raste vremenom a to nisam provalio odmah, nego tek dok mi je ostao duže vreme zakačena dijagnostika i provalio da je vrednost lambde otišla u 3.5v konstantnih A lambda zapravo nije ni zakačena (po uputstvu se ne konektuje, ne znam što bi postojale žice za konekciju ako se ne konektuje). Za MAP je takođe ista stvar, samo ja nisam znao kako MAP funkcioniše, mislio sam da treba da ima neku konstantnu vrednost te kad je u podešavanjima odabran OEM map senzor, on pročita neku vrednost od 950mbar i ja odradim sva podešavanja a zapravo MAP nije ni bio zakačen. Obaveštenje za MAP je inače generičko, stoji bez obzira da l' je zakačen ili ne. Juče uzmem i raskopam sve žice, upalim dijagnostiku za auto i vidim da MAP menja vrednost pri dodavanju gasa od 200 do 900mbar otprilike dok gasni ECU čita konstantih 950. Nađem MAP konektor, prikačim ga na MAP od auta , odradim self kalibraciju i provozam i evo za sad nema greške, prešao sam od juče nekih 200-ak km. Sad lepo učitava vremena plinskih dizni u odnosu na pritisak i dobije se klasična kriva od tačkica, a ne ovako prava ko na slici.

        Mada i dalje nisam zadovoljan sistemom celokupnim, npr. nisam stigao da ga provozam kroz visoke obrtaje na benzin a on je završio učitavanje benzinske mape. Ne znam hoće li ukoliko ponovo pokrenem zapamtiti stare vrednosti i "nadograditi" mapu ili krenuti sve ispočetka. Ili će to ukoliko odaberem "inizializza" na ovom poluprevedenom programu... Opet, kod Europegas je to bilo konstantno učitavanje i što bih duže vozio na benzin, to bi bila "savršenija" mapa.

        Takođe, nije mi jasno opet zašto ima konektor za lambda sondu a u uputstvu stoji da se ne konektuje, nije mi baš najjasnije kako onda radi korigovanje smeše i razmišljam se da ga zakačim da vidim šta će onda da radi...

        Hvala i za informaciju o trimovima, morao sam sam da vozim i mapiram, i nisam iz jelte bezbednosnih razloga uspeo da ispratim kako se ponašaju, moraću kada budem imao s kim da dok vozi pratim.

        Što se tiče servisne mreže na sajtu stanišića probao sam iz više pretraživača ali meni ne učitava servisnu mrežu.

        Comment


        • #5
          Izgleda da je sajt suspendovan, onda moraš nazvati i pitati, on je imao gaspoint servisnu mrežu, ne znam da li to još funkcioniše.Lambda sondu kad je zakačena direktno ne tretira nijedan uredjaj, pomaže samo serviserima kod podešavanja kao pomoćni reper.
          Naveo si da je OBD uredjaj što znači da ni nema potrebe da se lambda sonda prikopča jer sve podatke dobija preko OBD priključka, ako nije spojen onda džaba krečimo... Nisam shvatio da je 5cil. što onda jeste veća investicija da se menja mada Basic sistem i nije tako skup ali probaj prvo da nadješ neki servis u okolini koji zna šta radi... Mogu da vidik ko je u i oko Niš ako hoćeš..
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment


          • #6
            Hvala, kontaktiraću Stanišić za informacije.

            Ovaj gasni ECU je u autu https://www.zavoli.com/en/ecu/3515-b...er-gp2012.html

            Jeste, zakačen je na OBD, ima potvrda u samom programu o OBD protokolu ISO ..... nešto, i gasni ECU je očitavao ovu P0171 grešku, tako da je veza računam ok. Hvala na pojašnjenju za lambda sondu.

            Nadam se da sam rešio svoje probleme ali ako bih ugrađivao STAG, koji bi meni trebao, STAG-300 QMAX BASIC?

            Comment


            • #7
              Qmax, basic ili plus, zavisi od para. Plus je svakako bolji i ima OBD...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment


              • #8
                Toliko od mog nadanja da sam rešio problem, opet mi je izbacio grešku za siromašnu smešu, sad već počinje da mi ide na živce. Dobio sam broj od nekog majstora i servisa AGS-Servis iz Leskovca sa informacijom da rade Zavoli pa ću probati da vidim s njima.

                U svom prethodnom autu sam imao Europegas Avance 48.6 (honda civic 1995.) sa kojim nikakvih problema nisam imao i taj auto je otišao u kobasice a plinski uređaj je sačuvan i mogao bih da ga dobijem nazad praktično za džabe. On je radio u starijem autu, ne znam ima li neke prepreke za ugradnju u "noviji"? Mislim i dalje je to lešina stara 20g a uređaj je koliko vidim napredniji od ovog zavolija, OBD konekcija, WIFI/Bluetooth konekcija, ako ništa drugo makar je lakši za korišćenje.

                Comment


                • #9
                  Ne mozes. Tebi treba sequent plin. Tako da od starog nemas vajde. Koliko ti je stara ts instalacija u auto trenutno? Recimo ako je vec pri kraju a planiras da vozis auto i dalje. Sredi to. Stag je mislim sad najbolji omjer cijene i kvaliteta. I radice kako singerica. Ako ti je plin instalacija novije dobi onda trazi majstora ili istrazuj forume po italiji. S obzirom da imas plin ako kupis stag sam mozes sve pokopcas jer dobijes sve napisano kao dete za vrtic. Odradis kalibraciju i vozis benzin pa na plin. SIROMASNA SMESA JE STETNA PO MOTOR.

                  Poslato sa PGT-N19 pomoću Tapatoka

                  Comment


                  • #10
                    Originalno postavljeno od hirurg83
                    Ne mozes. Tebi treba sequent plin. Tako da od starog nemas vajde. Koliko ti je stara ts instalacija u auto trenutno? Recimo ako je vec pri kraju a planiras da vozis auto i dalje. Sredi to. Stag je mislim sad najbolji omjer cijene i kvaliteta. I radice kako singerica. Ako ti je plin instalacija novije dobi onda trazi majstora ili istrazuj forume po italiji. S obzirom da imas plin ako kupis stag sam mozes sve pokopcas jer dobijes sve napisano kao dete za vrtic. Odradis kalibraciju i vozis benzin pa na plin. SIROMASNA SMESA JE STETNA PO MOTOR.

                    Poslato sa PGT-N19 pomoću Tapatoka
                    Nije, sekventni je u pitanju https://www.europegas.pl/en/eg-avance/

                    Što se tiče starosti, nisam siguran, mislim da je autogas ugrađen 2013, upravo mi je istekla boca i zapravo sutra vozim auto kod majstora da spremi za reatest. Jasno mi je naravno da je siromašna smeša štetna, zato i pokušavam da rešim problem.Što se tiče samog auta, ne znam još uvek koliko će da ostane kod mene, svakako mu je vrednost u rasponu 2-3k evra i ne daje mi se 500-600e koje nikad neću moći da povratim, ako me razumeš. Zato i pokušavam da prvo osposobim ono što već imam, ako ne ide, onda ću da stavim STAG i bar će da mi bude mirna glava.

                    Probaću još jednom da ga izmapiram ispočetka i da snimim sve, ako može neko da mi pomogne, ako ne ide, kod ovog majstora iz Leskovca, ako ne, ide STAG i to je to.

                    Comment


                    • #11
                      Ja ne znam nista omo zavoli. Ne mogu ti pomoci.

                      Poslato sa PGT-N19 pomoću Tapatoka

                      Comment


                      • #12
                        Originalno postavljeno od duki92
                        Toliko od mog nadanja da sam rešio problem, opet mi je izbacio grešku za siromašnu smešu, sad već počinje da mi ide na živce. Dobio sam broj od nekog majstora i servisa AGS-Servis iz Leskovca sa informacijom da rade Zavoli pa ću probati da vidim s njima.
                        Pre svega vidi sa njima, to je jako dobar servis...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment


                        • #13
                          A zato ne pokusas da nabavis polovan ecu sa kablazom npr stag 4 i map senzor kupis nove ac stag dizne za nekih 4-5k din i resio si problem.Naravno ako ti je ostatak instalacije isparivac,boca sve oke.

                          Sent from my M2101K7AG using Tapatalk


                          Last edited by canibal86; 07.09.2023, 21:24.

                          Comment


                          • #14
                            5 cilindara je u pitanju...
                            Mada ima i šestaka polovnih...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment


                            • #15
                              Mislim da imam problem sa trimovima, snimio sam ovde proces:

                              self-calibration:



                              map easy:





                              Je l' uopšte normalan pritisak gasa?

                              ako su trimovi normalni +-10, meni idu i i +- 25, pretežno +25, i to na oba goriva. Opet, u početku kad sam resetvao plin i nisam znao podešavanja vozio sam dva meseca samo na benzin, nikad mi nije izbacio grešku, skoro sam isto vozio nedelju dana samo na benzin i greške nije bilo. Pretpostavljam da na plinu samo bude izraženije zbog same prirode goriva


                              Probao sam da snimim vrednosti u volvo dijagnostici (ona je pa tek ne user-friendly) i koliko vidim trimovi luduju, ako sam dobro razumeo 1.0 je početna vrednost, pri čemu bi 1.20 bilo +20% trim, odnosno 0.80 -20%, ovo je vožnja na benzinu:




                              Probaću da skinem klemu da resetujem benzinsku mapu, je l' moguće da mi je plin raštelovao benzinsku mapu? Ili me samo čeka rovarenje da nađem gde je zapravo problem s trimovima...
                              Last edited by duki92; 08.09.2023, 23:33.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎